zaterdag 20 juli 2013

Dag 1: De reisdag

Terwijl ik dit type vliegen we al boven Amerika. Maar we zullen bij het begin beginnen.


Half 6, als de wekker gaat ben ik al lang wakker, half 1, 3 uur, 4 uur, 5 uur, nee ik ga me niet verslapen!
Na een licht ontbijt, we moeten natuurlijk nog ruimte houden voor de mc donalds, zorgen we dat we ruim op tijd klaar staan voor de shuttel van van der valk en wij niet alleen. Dat gaat niet in 1 bus passen. Maar een klein busje staat stand by.
6.40 uur geplande tijd rijden we de A4 op richting Schiphol. Koffers inleveren, ingecheckt hadden we thuis al gedaan, en onderweg naar ( de vaste lezer weet het ondertussen) de mac donalds.
Na enig twijfel ga ik ook overstag en neem een mac kroket, 1 ding is zeker die krijgen we de aankomende 4 weken niet meer. De tijd gaat snel en we gaan naar onze gate met niet meer dan onze telefoon met de gemailde instapkaarten, techniek staat voor niets.
Na een snelle boarding gaan we netjes op tijd naar L.A, geplande aankomsttijd 11.25 uur. Het eten op de vlucht ziet er prima uit, smaakt ook nog. Rijst met kip of vegetarische lasagne, dat laatste laten we aan ons voorbij gaan en kiezen dus allen 3 voor de kip. We prikken het 1 en ander weg en vooral het toetje viel goed in de smaak. Voor snack hebben we een ijsje, goed geregeld KLM!


We krijgen voor de landing nog een lichte snack in de vorm van een ondefinieerbaar broodje, wat alleen door mij wordt gegeten, met fruitsalade en een speculaasje.
De entertainment aan boord is prima, de tijd gaat redelijk snel met het kijken van 3 films. We landen keurig op tijd. 1 uur na landing zitten we al in de bus onderweg naar Alamo! We rijden weg met een nisan murano, goed gekeurd door beide heren.
Als we weg willen rijden heeft Tom een dip, geen beeld. Dus op de oude manier, kaart erbij, op weg naar ons hotel in Anaheim. We rijden gewoon in 1 keer goed en ons huwelijk heeft stand gehouden :-)
Nu gaat de uitdaging beginnen, wakker blijven, na een lange reisdag en 9 uur tijdsverschil!
Het is 3 uur in de middag als we bij het Hojo hotel aankomen.


Familie beraad en het wordt zwemmen. Rond half 5 krijgen we toch trek we vragen ons wel af welke maaltijd dit dan is, after diner?
We lopen naar disney, de vermoeidheid gaat nou toh komen, zelf loop ik al 2 dagen met een migraine rond en de vermoeidheid en het tijdsverschil helpt niet echt mee. We besluiten voor een broodje bij earl of sandwich te gaan. Voor mij de tuna melt, tycho cannenballs en Michel hawai. Ze smaken os prima. Via de winkels lopen we op automatiche pilot terug naar het hotel. Tycho is de enige die nog "fit" is. Ik val als een blok in slaap en Michel? Ik weet het niet, heb het licht niet meer uit zien gaan ( alleen bij mijn zelf dan).
Het is nu 5 uur 's morgens plaatselijke tijd, mag dus niet klagen. Zo hebben we wel wat aan onze dag vandaag. Laat de nieuwe dag maar komen!



4 opmerkingen:

  1. Jullie zijn er!
    Nu goed slapen en dan veel leuke dingen beleven:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Let the holidays begin!! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onder het genot van een echte Starbucks zit ik lekker jullie blog te lezen. Jullie hebben een TOP heenreis gehad. Één die recht uit het boekje kwam. Dat de rest van jullie vakantie ook zo TOP mag zijn.

    Greetz vanuit LBV

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, moet nog even wat bijlezen, maar de heenreis was super, KLM is echt prima !

    BeantwoordenVerwijderen