dinsdag 30 juli 2013

Dag 12: Ride the cable car

Vandaag staat in het teken van, doen waar we zin in hebben.
We beginnen met een warme chocolade in het hotel en nemen hem mee on the go! We lijken wel echte Amerikanen.
Voor vandaag hebben we een dagkaart voor het muni transport, inclusief de cable car.

Maar we beginnen met een ontbijt bij Giardelli square.

Chocolade croissant en voor Michel een bakkie leut erbij.
We bepalen de strategie voor vandaag en beginnen met een ritje in de cable car. We beginnen bij het draaipunt. ( met nog vele andere touristen)

De mannen hangen aan de car en ik zoek lekker warm binnen een plekje.

We gaan op union square eruit en shoppen wat rond, het echte shoppen gaan we pas doen in Orlando :-) scheelt weer sjouwen op onze vlucht naar Orlando.
We lopen op ons gemak een stuk naar de kust. Halverwege nemen we 1 van de vele trams die er rijden. De trams zijn oude trams van over de wereld .

Vlak voor een van de vele pieren stappen we uit en lunchen bij de subway. We kijken daarbij gelijk wat mensen die voorbij komen. Dit varieert van zakenman/vrouw tot toerist tot zwerver.

We lopen op ons gemak langs de vele pieren tot ons oog valt op:

Er mist maar 1 letter. Het blijkt een chocolade merk te zijn (spreek uit als: tjoo)
Uiteraard moet er iets worden gekocht.
Tevens doen we een toer door de chocolade fabriek, foto's niet toegestaan.
Aan het einde mocht er uiteraard worden geproeft.
We hebben al aardig wat kilometers in de schoenen. We besluiten een trammetje terug naar het hotel te nemen en de voetjes ff rust te geven.
Waar eten we vanavond, eerst was het plan pier 39. De keuze valt voor de mannen een beetje tegen. Veel vis en daar zijn ze beide niet zo van.
Dus gaan we voor Little Italie. We hebben China Town nog overwegen maar dit durfden we toch niet zo aan. Zijn redelijke viesneuzen wat dat betreft :-)
In Little Italiƫ vinden we een gezellig tentje, Tycho en ik delen een pizza en Michel gaat voor een pasta.

(Bijna gelukt :-)
We nemen de bus terug naar Pier 39 waar we nog een rondje doen. Het is een gezellig gebied voor uitgaan en shoppen.
Helaas is de wind aangewakkerd en wordt het dus best koud!
We gaan terug naar het hotel.
Zo is er weer een einde gekomen aan een vakantie dag, wat de boeken in gaat als een leuke herinnering.

Location:Mason St,San Francisco,Verenigde Staten

1. Jullie maken inderdaad veel kilometers maar dat is toch ook wel de bedoeling denk ik als je zo'n reis maakt. Heerlijke dag weer!