zaterdag 27 juli 2013

Dag 8: Plan B

Als ik dit blog van vandaag schrijft zit ik lekker in de schaduw en geniet van een mooi uitzicht.

Maar terug naar vanmorgen. Vandaag rond 8 uur wakker, wij dan, Tycho moet weer worden wakker gemaakt.
We hebben ontbijt bij onze overnachting dus we hoeven niet ver. Het ontbijt valt tegen, niet echt veel keus, we hadden ons eigenlijk wel verheugt op zelf wafels maken, helaas ze waren al voor gebakken en dus minder vers.
Ik kies een geroosterde boterham met jam, mini muffin een mini wafel. Tycho neemt 2 boterhammen met scrambeld egg en 2 wafels. Michel 2 wafels en yoghurt. De buiken zijn gevult en we kunnen dus op weg naar Yosemite.

(Hotel BW gateway inn)

Nu vraag je je misschien af waarom heet dit blog van vandaag plan B.
Op de planning voor vandaag stond namelijk raften. Maar helaas! Closed voor de seison of 2013.

Tycho vond dit uiteraard erg jammer, maar het is niet anders. We wisten dat de kans erin zat maar stilletjes hoopte we dat we mazzel zouden hebben.
Onze eerste stop voor vandaag wordt nu dus Glacier point.
In 2009 hebben we deze niet gedaan omdat het best nog een eindje uit de richting was.
Na betaling van $ 20,- mogen we 7 dagen het park bezoeken.
De auto moet goed z'n best doen om omhoog te komen, maar het uitzicht was het meer dan waard!

We vervolgen onze route naar Yosemite village langs Tunnel view.

En Bridalveill fall, maar waar is de fall?
Ergens bovenin waait wat water maar op lange na geen waterval te noemen. In 2009 kletterde die nog naar beneden.
Voor de lunch willen we gaan picknicken we rijden dus naar de camp winkel om broodjes te halen.

We vinden een gezellig plekje aan het water.

Tycho vermaakt zich kostelijk en dat geeft mij mooi de tijd een gedeelte van mijn blog van vandaag te schrijven.
En de eendjes te voeren, naast 2 eekhoorn waren dit het enige "wild" life wat we hebben gezien vandaag.
Rond 3 uur vinden we dat we lang genoeg in Yosemite zijn geweest, het is warm en we verplaatsen ons van dit water naar het water van het zwembad van ons volgende hotel: Yosemite view lodge. Met een half uurtje rijden zijn we er. We kleden ons snel om en duiken het zwembad in.
Voor het avond eten hebben we weinig keus. Alleen op het resort. Er zit een full service restaurant maar daar kunnen we niet echt iets vinden wat we alle 3 lekker vinden of pizza maar ook die ging het vandaag niet worden. Dus op naar de camp winkel. We hebben een magnetron op de kamer dus nemen we hot dogs en broodjes mee en gaan later op de avond nog terug voor een ijsje.
We relaxen vanavond op de kamer. Al dat reizen word je best moe van :-)

Voor morgen willen we eerst nog terug naar het NP. Stukje fietsen en nog een keertje picknicken aan een van de vele mooie plekjes de Yosemite te bieden heeft. We rijden na de lunch door naar Merced, onze laatste stop voor San Francisco.

Location:Motel Dr,Merced,Verenigde Staten

1. Ongelooflijk, die pubers hebben totaal geen last van de jetlag hè ! Lijkt me ook heerlijk. En die Falls, kan snel gaan, zelfs eind juli is idd al te laat ....